maanantai 23. toukokuuta 2011

Matjuuni ja kätevän naisen kasvihuone..

Oikean ja tulevan kasvihuoneen ollessa vielä vaiheessa, keksin viime keväänä niitata pakkaspeitteillä ja harsoilla tuon autotallin pikku kuistin. Hyvin on asiaansa ajanut tähän saakka, nyt alkaa tulla tila täyteen.
Siemenistä kasvattamissani tomaateissa on jo alkuja. IHME !! :)






Kirsikkaluumu Matjuuni (3v) on taas liian hyvissä ajoin valmiina kesään. Joka vuosi se kukkii toukokuun puolessa välissä, mutta varmat kesäkuun pakkaset vievät sen pienet hedelmät. Joku harsosysteemi olisi sen päälle kehitettävä. Ja lopettaa väärän vyöhykkeen kasvien ostelu.

1 kommentti:

  1. Hei !
    Kiva kun kävit kylässä meillä ja mie heti poikkeamaan uuden ystävän luokse.
    Voi sentään Kirsikkaluumuasi, komean näköisenä kukkii, kyllä varmasti kannattaa yrittää suojata jos tulee pakkasöitä. Eiks olekin tylsää kun Suomessa pitää aina miettiä, että kasvaako vai ei..
    Ihanan näköisiä kukka-astelmia sinulla on, laventelit sopii älyttömän hyvin noin valkoisiin uurniin.
    Mulla on vielä tomaatit ja yritit ostamatta, rakastan puutarhatelua, mutta itse kasvatan melko vähän, tilanpuutteen vuoksi. Mutta joka vuosi olen tomaattia laittanut, niin nytkin, ja yrttejä jonkun verran. Mulla on kasvilavat tehtynä, mutta en tiedä saanko niitä koskaan mun ns.kasvimalle asti. Kesäkurpitsaa ja paprikaa olen myös yleensä laittanut.

    Oikein mukavaa loppuviikkoa sinulle ja peukkuja pystyyn, että ei tulisi enää kauhean kylmiä öitä.

    VastaaPoista